Nytårskoncert Søndag d. 25. januar kl. 16.00 Vestjysk Gymnasium, Tarm

Nytårskoncert med fokus på årets 150 års fødselar, komponisten Carl Nielsen.
Violinisten Johannes Søe Hansen, pianisten Christina Bjørkøe og sopranen Else Torp giver koncert.

Copenhagen Piano Quartet Søndag d. 22. februar kl. 16 Ringkøbing Skjern kulturcenter

Copenhagen Pianoquartet er en ung fremadstormende klaverkvartet. Den består af medlemmerne Benedikte Damgaard, violin, Kristina Fialova, bratsch, Adam Stadnicki, cello og Neel Teilmann, klaver.
Kvartetten blev dannet i 2010 og de 4 medlemmer har som ensemble studeret i solistklassen på Det Kgl. Danske Musikkonservatorium. Den afsluttende debutkoncert afvikles blot en uge før koncerten i Skjern.

Frokost jazz Peruna Jazzmen Lørdag d 14. marts kl. 13 Vestjysk Gymnasium, Tarm

Musikforeningens traditionelle "sild og Jazz arrangement er i år lagt i hænderne på et af Danmarks mest kendte og ældste jazz orkestre, nemlig Peruna Jazzmen, der oprindeligt blev etableret i 1959. Koncerten afholdes i samarbejde med VGT's Venner.

Storstrøms Kammerensemble Tirsdag d. 9. juni kl. 19.30 Vestjysk Gymnasium, Tarm

Direkte på Carl Nielsens 150 års fødselsdag inviterer vi i Skjern Tarm Musikforening til koncert med Storstrøms Kammerensemble. Ensemblet vil spille musik med komponister som Niel W. Gade, C.F.E.Hoernemann, Carl Nielsen, Vagn Holmboe og Per Nørgaard.
Vores ønske med denne koncert er at give eksempler på den musik, som var Nielsens baggrund, og at give et bud på hvordan Nielsen også meget stærkt har inspireret sin eftertid.

Orkester MidtVest, REMUS og Det Jyske Musikkonservatorium Tirsdag d. 29. september kl. 19.30 Vestjysk Gymnasium, Tarm

Det store symfoniorkester på omkring 65 musikere vil optræde under ledelse af dirigenten Bruno Campo.

Solister: Bengt Forsberg, piano. Janne Thomsen, fløjte.

Carl Nielsen - verdensmanden.

Denne koncert sætter fokus på en mindre belyst side af komponisten Carl Nielsen, nemlig den berejste cosmopolit. Under sit ophold i Athen komponerede han Helios ouverturen inspireret af solens gang over himlen. Han rejste desuden i bl.a.a Frankrig og Tyskland, hvorfra koncerten byder på en lille koncert for fløjte og orkester samt en introduktion og allegro op. 92 for klaver og orkester af Schumann. Desuden skal vi høre uddrag af Nielsens orientalsk inspirerede skuespil, Aladdin. Den guatemalske dirigent Bruno Campo sætter sit eget præg på koncerten med den festlige "Tico tico" af den brasilianske Zequinha de Abreo.

Vejrkoncert Duo Divino & Jesper Theilgaard Søndag d. 25. oktober kl. 16 Vestjysk Gymnasium, Tarm

Meget musik handler om vejr og vind i forskellige afskygninger. Duo Divino er gået sammen med meteorologen Jesper Theilgaard om en temakoncert hvor vejret og vejrvarsler i musikken er hovedtemaet.
Duoen består af Christine Christiansen og Lovisa Wennesz.

Michala Petri & Carsten Dahl Søndag d. 8. november kl. 19.30 Ringkøbing Skjern Kulturcenter

Musikken lægger scene til en frit fabulerende musikalsk dialog mellem den klassiske musiks stramme æstetik og jazzens improviserende og åbne tradition.
Den internationalt kendte, klassiske blokfløjtevirtuos Michala Petri møder en pianovirtuos af de største, Carsten Dahl.

Julekoncert Concert Clemens Søndag d. 22. november kl. 16 Tarm Kirke

Vokalgruppen Concert Clemens er et professionelt arbejdende klassisk kammerkor med hjemsted i Århus. Ensemblet har taget navn efter Århus Domkirkes skytshelgen, Sct. Clemens, og blev stiftet i 1997 af sin nuværende dirigent Carsten Seyer-Hansen. Concert Clemens består af 16 rutinerede sangere fra det århusianske kormiljø. Concert Clemens sørger for, at julestemningen indfinder sig ved musikforeningens sidste koncert i 2015. Koret dirigeres af den dygtige Carsten Seyer Hansen. Koncerten finder sted i Tarm Kirke.

Arrangeres af Skjern Tarm Musikforening i samarbejde med Tarm Kirke